1. Przede wszystkim musisz zarejestrować konto użytkownika MegaTotal.pl. Jak to zrobić dowiesz się tutaj. Po zalogowaniu na koncie kliknij w prawym górnym rogu ekranu w przycisk “dodaj projekt”.


2. Wybierz kategorię, której odpowiada cel Twojego projektu. Jeśli jesteś muzykiem i zbierasz na wydanie płyty lub podobny cel wybierz Muzykę. Jeśli jednak zbierasz na realizację teledysku możesz zastanowić się nad wybraniem kategorii Film – to ułatwia sprawę o tyle, że nie będzie wymagane zgłoszenie pliku muzycznego co jest wymogiem w kategorii Muzyka. Jeśli chcesz wydać książkę, komiks, album, tomik poezji – wybierz Książka. Możesz także zbierać na organizację wydarzenia lub stworzenie aplikacji czy oprogramowania. Nadaj zwięzły i komunikatywny tytuł projektowi – najlepiej tak, aby precyzyjnie określał co jest Twoim celem. Bardzo ważneopisz w skrócie cel Twego projektu. To ma być jego wizytówka – masz na to 300 znaków.


3. Dodaj swój oryginalny obrazek (awatar) projektu. Istotny jest jego rozmiar. Powinien mieć rozmiar 500×500 pikseli i być w formacie jpg lub png. Otaguj projekt. To pozwoli łatwo odnaleźć go w wyszukiwarce na serwisie. Pamiętaj aby zapoznać się z regulaminem i zasadami MegaTotal.pl. Potwierdź ich akceptację i zapisz.


4. Jesteś po raz pierwszy na stronie swego projektu, choć brakuje jeszcze sporo rzeczy. Pierwsza z nich to billboard – duży obrazek lub klip (najlepiej mp4), który ma na celu zachęcenie fanów do inwestowania w Twój projekt. Obrazek może przedstawiać Ciebie, zespół lub cokolwiek istotnego dla projektu jaki zgłaszasz. Film, w którym opowiadasz o swoim projekcie możesz nagrać nawet przy pomocy komórki. Pamiętaj, że liczy się tutaj bardziej Twoje zaangażowanie niż szczegóły techniczne. Następnie możesz przejść do edycji szczegółowego opisu swego projektu. Billboard i szczegółowy opis nie są wymagane.


5. W polu szczegółowego opisu projektu możesz oprócz nieograniczonej ilości tekstu wkleić linki z youtube lub dodać obrazki. Oprócz dokładnego opisu projektu może się tu znaleźć Twoje portfolio lub opis nagród jakie przewidujesz dla osób najbardziej wspierających Twój projekt.


6. Bardzo istotnym i wymaganym krokiem jest ustalenie budżetu jaki jest Ci potrzebny na realizację projektu. Szczegółowy poradnik kalkulacji budżetu znajduje się tutaj.


7. Po zapisaniu budżetu zostaniesz przeniesiony strony głównej panelu edycji projektu. Najlepiej jest przejść wtedy z powrotem do strony głównej projektu poprzez kliknięcie w jego link.


8. Przechodzimy do meritum jakim jest dodanie utworów mp3 lub innych plików (obrazki, filmy, dokumenty), mających na celu wzbogacenie zawartości Twojego projektu. Poprzez udostępnienie plików zachęcisz też fanów do inwestycji w Twój projekt – będą bowiem wtedy mieli możliwość ich pobrania. Uwaga! W przypadku projektu muzycznego zgłoszenie minimum jednego pliku audio w formacie mp3 jest wymogiem! W pozostałych kategoriach możesz zgłosić dowolny format pliku.


9. Dodając plik pamiętaj o tym, że nie powinien on być większy niż 150 Mb, mieć tytuł i najlepiej opis, w który można wkleić także link do klipu z youtube. Preferowane formaty to: (mp3) plik muzyczny, (mp4, avi) plik filmowy, (pdf, doc) plik z opisem lub próbką twórczości literackiej, (jpg, png) plik ilustracyjny (np plakat do wydarzenia), (zip, rar) – np archiwum z wersją testową oprogramowania (projekt typu software).


10. Każdy plik jaki zgłaszasz powinien mieć cenę minimalną wyrażoną w MegaCentach – punktach premiowych, które służą do wspierania projektów. Fan wspierając projekt taką lub wyższą sumą MegaCentów będzie mieć możliwość pobrania Twojego pliku. Uwaga! Ustalając cenę miej na uwadze, iż na konto projektu zostanie przekazana połowa wpłaconej sumy MegaCentów. Druga połowa powędruje na konta innych wspierających fanów zgodnie z posiadanymi przez nich udziałami (do twórcy zawsze należy 50%). Zachęci ich to do kolejnych inwestycji. Nie zapomnij o obrazku (avatarze) przypisanym do pliku (utworu) oraz o tagach, które ułatwią wyszukanie go na serwisie.


11. Pora na ostatni istotny i wymagany krok w edycji projektu. Jest nim uzupełnienie danych osobowych twórcy projektu. Są one wymagane, zgłaszasz bowiem do publikacji autorski materiał, jednocześnie potwierdzając wszystkie wymagane do niego prawa.


12. Od twórcy projektu wymagamy podania, imienia i nazwiska, ważnego adresu, numeru telefonu, nr PESEL oraz nr dowodu os. (lub innego ważnego dowodu tożsamości).


13. Projekt jest już gotowy. Teraz trzeba tylko wysłać go moderatorowi, który sprawdzi czy niczego nie brakuje i czy zgłoszona zawartość jest zgodna z regulaminem. Na stronie projektu (patrz punkt 7.) znajdziesz przycisk “wyślij do moderacji“.


14. Moderacja projektu z reguły następuje tego samego dnia po zgłoszeniu projektu, lub następnego dnia, jeśli zgłaszasz go wieczorem lub w nocy. Po pomyślnym zmoderowaniu projektu otrzymasz mailowe powiadomienie. Uwaga! Jest to wiadomość wysyłana przez system – niektóre serwery darmowej poczty mogą więc ją skierować do folderu Spam. Nowa poczta Gmail na przykład umieści tą wiadomość w zakładce Powiadomienia.


15. Bez względu na odczytanie powiadomienia mailowego, po pomyślnym zmoderowaniu projektu na jego stronie zobaczysz link “Publikuj“. Wcześniej pamiętaj o zalogowaniu się.


16. Po zapoznaniu się z umową i akceptacji jej warunków jednym kliknięciem o wybranej przez siebie porze publikujesz projekt. Pamiętaj – dopóki nie wykonasz tego kroku Twój projekt nie będzie publicznie widoczny i widzisz go jedynie Ty. Czas publikacji warto wcześniej zaplanować a przedtem warto zmobilizować fanów, przyjaciół i znajomych powiadamiając ich o starcie w MegaTotal.pl!


17. Może się jednak zdarzyć, że moderator z różnych przyczyn nie zaakceptuje Twego projektu i poprosi o dokonanie zmian. Wtedy otrzymasz powiadomienie o treści “Twój projekt wymaga zmian“.

Najczęściej spotykane przyczyny takiego stanu rzeczy to:

- brak określonego celu projektu (pamiętaj że MegaTotal.pl to przede wszystkim narzędzie do pozyskiwania środków na realizację kreatywnych projektów).

- brak ważnych danych osobowych (np podano pseudonim zamiast nazwiska zgłaszającego, podany adres nie istnieje)

- wątpliwości dotyczące zgłoszonych treści (np utwór nie jest autorstwa zgłaszającego, lub zachodzi podejrzenie plagiatu)

- projekt nie został przypisany do właściwej kategorii (np organizator wydarzenia zgłosił projekt w kategorii Muzyka)

O tym jak wprowadzić zmiany do projektu oraz w jaki sposób wzbogacić jego zawartość dowiesz się z poniższych przewodników:

Jak zmienić (dodać) opis w polu Cel projektu?

Jak zgłosić nowy utwór (plik) do projektu?

Jak usunąć (zedytować) utwór (plik)?

Jak dodać bonus i dlaczego warto go mieć w projekcie?

Jak wysłać posta do fanów?

Jak ustalić budżet projektu?