Red Box – brytyjska legenda synth-popu, reaktywowana po 20 latach milczenia, wystąpi 23 marca w łódzkim klubie Wytwórnia, gdzie zaprezentuje znane hity, jak Chenko, For America i Bantu oraz całkiem nowy materiał z przygotowywanej właśnie, nowej płyty. Koncert organizuje agencja Monolit, a my jesteśmy jego patronem i mamy zaproszenia do wygrania :)

Zespół założony w latach osiemdziesiątych przez Simona Toulson-Clarke’a i Juliana Close’a ma na koncie trzy albumy: The Circle & The Square, Motive i Plenty – nagrany po reaktywacji w nowym składzie.

W nowej odsłonie zespołu syntetyczne dźwięki ustąpiły miejsca naturalnym, akustycznym brzmieniom, a chwytliwe przeboje zostały zastąpione przez repertuar o charakterze balladowym. Nadal jednak muzyka zespołu Red Box pełna jest melodii i emocji. To dzięki nim single The Sign i Hurricane dotarły na szczyt listy przebojów Trójki.

Red Box to przede wszystkim przedsięwzięcie wokalisty i autora piosenek Simona Toulsona-Clarke’a. Zespół wraz z Talk Talk, The Waterboys, Scritti Pollitti, The The, Aztec Camera i wieloma innymi zaliczany jest do fali brytyjskich wykonawców wyrastających z punkowej rewolty i definiujących na nowo alternatywną muzykę pop.

Toulson-Clarke ma ogromną łatwość komponowania chwytliwych melodii, ale jego największą siłą jest talent do aranżowania utworów – nawet przy bardzo skromnym składzie potrafi tworzyć miniaturowe piosenkowe symfonie.

Należy do twórców, którzy spotykają się ze słuchaczami tylko wtedy, gdy mają coś ważnego do przekazania. Zanim zaprezentował światu album Plenty, który daje się postawić w jednym rzędzie z poprzednimi dokonaniami, przez dwadzieścia lat oddawał się żeglarskiej pasji.

Na kolejny krążek nie będziemy musieli czekać tak długo. Ukaże się bowiem już w pierwszej połowie tego roku, a niektóre nowe utwory usłyszymy podczas koncertu w Łodzi.

I teraz uwaga, konkurs! Mamy do wygrania cztery pojedyncze zaproszenia. Jak je zdobyć? Trzeba odpowiedzieć, o czym traktuje utwór Chenko. Autorzy najbardziej interesujących interpretacji otrzymają wejściówki. Czekamy do 16 marca. Piszcie na konkurs@megatotal.pl

Bilety można nabywać w Ticketpro.pl, bilety24.pl, na stronie Wytwórni, w kasie Wytwórni, oraz bezpośrednio u organizatora (grupy od 20 osób otrzymają 10 % zniżki): tel. 518 522 581, mail; biuro@monolitart.com.pl.

Bilet do 14 lutego kosztują 65 PLN
od 15 lutego do 15 marca 75 PLN
od 16 do 22 marca 80 PLN
i w dniu koncertu 85 PLN

Zdjęcia: Red Box Press